Сурмачова Єлизавета Мойсеївна
Позакласний захід у 7-х класах:
"Африка-улюблениця сонця".
05.12.2019 - 2020 н. р.
Сценарій інтелектуальної гри з теми:
"Африка - улюблениця сонця".
Мета: закріпити знаня учнів з теми, стимулювати
розвиток творчих здібностей, сприяти зацікавленності
предметом географія, розвивати дух колективізму,
комунікабельність.
Любі друзі!
Сьогодні ми проводимо змагання знавців,кмітливих,
веселих учнів сьомих класів.
ії називають улюбленицею сонця. Про Африку можна
говорити як про материк рекордів живої природи.
Африка - чарівна, дивовижна, й загадкова частина
нашої планети!
Запрошуються команди.( Мадагаскар, Кіліманджаро,
Ураган)
Предствалення журі.
( учні 9-х класів, вчителі). Жеребкування.
Представлення команд. ( назва, привітання, емблеми)
Відеофрагмент( В Африці гори ...)
1 конкурс."( 5 балів)
Чим мене здивувала Африка?"
За 3 хвилини кожна команда
повинна скласти оповідання і довести, що
Африка дійсно дивовижний материк.
(на екрані - таймер)
Заслухати кожну команду.
Журі оцінює привітання команд та 1 конкурс.
2 конкурс " Блиц - турнир".
Протягом 1 хвилини кожна команда по черзі
повинна відповісти на якомога більш запитань.
Починає команда... Якщо члени команди не
знають відповіді треба казати "далі".
На екрані - таймер.
За кожну правільну відповідь - 1 бал.
Запитання:
1.Крайня південна точка Африки.
2.Найвища точка материка.
3.Назва водоспаду на р. Замбезі.
4. Найбільший острів біля берегів Африки.
5.Найвища точка гір Атлас.
6.Постійні вітри в Африці.
7. Найбільш нагір'я на сході материка.
8. Протока, що відокремлює Європу від Африки.
9. Найдовша річка Африки.
10.Півострів на сході материка.
( Далі подібні запитання)
3 конкурс."Картографічний".
(залишається по 2 учасника від команди)
На дошці контурні карти Африки, (формат А-3)
У конвертах - назви географічних об'єктів Африки.
Протягом 1 хвилини розмістить об'єкти
на контурної карті. За кожну правільну
відповідь - 1 бал.)
Підсумки журі.
4 конкурс. Фотогалерея.
Завдання: треба впізнати рослину
або тварину , та назвати природну зону,
для якої характерні ці види рослин
або тварин.
Оцінюється конкурс у 2 бали
(кожна правільна відповідь)
Підсумки журі.
5 конкурс." Що би це значило?"
Команда готує і завдає питання команді
суперника .Це може бути малюнок або
опис якої події,рослини, тварини,
географічний об'єкт або щось інше.
Команда суперника дає відповідь.
Команда,яка задала питання говорить
власну відповідь . Оцінюється конкурс
максимально - 4 балів, а саме: запитання
-2 бали, власна відповідь - 2 бали.
Поки команди готуються, проведемо
конкурс уболювальників.
6 конкурс." Підтримай команду"
( 1 бал за правильну відповідь
нараховується команді за бажанням
уболювальника.
Загадки : (приклад)
1 Вулканічний я масив,
Сніг мій верх давно покрив.
Назву так перекладає:
" Бога холоду гора" ( Кіліманджаро)
Слово журі.
7 конкурс."Знавці загадкової Африки.
1. Яка річка і чому протягом багатьох
століть була загадкою для мешканців
Африки. Що їх вражало? Яке науково
пояснення цієї загадки?
Подивиться на екран.
2.Чим пояснюється утворення
пустелі Наміб на західному
узбережжі Африки?
3. В пустелі Сахара є озеро,
яке називають " блукаючим".
Як називається це озеро,та чим
пояснюється. що воно змінює свої
обриси?
8 конкурс. "Впізнай продукти харчування"
У контейнерах знаходяться продукти
харчування , які вирощуються в Африці.
(кава, какао, арахіс).
Завдання: Вам потрібно:
1 Визначить продукт,
який знаходиться у контейнері.
2 Назвати батьківщину його.
3.Визначити у якої частині
Африки вирощується.
4.Надати додаткову інформацію
Конкурс оцінюється у 4 бали.
Підсумки журі, нагородження команд.
Завдання на канікули для 7-8 класів






Сьогодні 20 грудня 2018 року відбулось
засідання клубу "Ерудит" серед учнів
10- го класу у вигляді інтелектуального
змагання на тему: "Віват, Франція",
на якому учні продемонстрували свої
знання з історії, географії, зарубіжної
літератури.

Команда "Міледі" - команда дівчат 10-го класу |
Команда "Наполеон"-команда хлопців 10-го класу. |
Переможці змагань

Усі присутні отримали массу задоволення від
занурення у романтичний і казковий світ Франції.

Листопад 2018р. Інформаційний стенд на тему:
3 лютого був проведений відкритий урок з географії у 7-в класі
з використанням сугестопедичної технології на тему :
"Природні зони Південної Америки".
Під час використання пісні Нікітіних "На далекій Амазонці"
учні отримали первинне ознайомлення з природою материка.
Під музику. Р. Пауаса учні були введені у стан релаксу і
отримали яскраву інформацію про дивовижний світ саван,
джунглей, пампи. Закріплення матеріалу проводилось
за допомогою презентації.
Наприкінці уроку діти виконали творчу роботу
за власним вибором, а саме-склали сенкани, писали
міні-твори, робили відгук про урок.

18 лютого в 11 класі був проведений відкритий урок з економіки.
Тема уроку: "Підприємницька діяльність. Захист бізнес-планів".
Ця тема була продиктована самим життям, адже економічна
політика нашої держави спрямована на шлях євроінтеграції, на
розвиток малого і середнього бізнесу.
Учні представляли своє майбутнє через декілька років.
Перед ними постала задача представити
бізнес план своєї майбутньої підприємницької діяльності.
Всі діти сумлінно поставились до
виконання цього завдання.
Кожен бізнес-план мав право на життя.
Найкращі бізнес-плани представили:
Сопільняк Антоніна -літня пекарня "Cloude monet",
Пенюкова Аліна- турагентство , Яценко Катя - кафе "Texas",
Рогова Анастасія - магазин рукоділля "Попелюшка".
Сподіваюсь, що якщо мрії дітей збудуться, то нашу країну
чекає гарне майбутнє.
Вчитель економіки Сурмачова Є.М.